Marketing strategy of the Gillette brand in the Czech and Slovak markets

Thesis title: Marketingová stratégia Gillette na českom a slovenskom trhu
Author: Grossertová, Diana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Král, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca má za cieľ zhodnotiť súčasnú marketingovú stratégiu značky Gillette so zameraním na pánske holenie na českom a slovenskom trhu. Teoretická časť objasňuje základné marketingové pojmy a terminológiu, čo následne pomôže porozumieť praktickej časti diplomovej práce. Cieľom praktickej časti je vypracovať konkrétne návrhy na zlepšenie jednotlivých nástrojov marketingového mixu, ktoré by mohli pomôcť značke Gillette v budúcnosti upevniť a budovať svoj podiel na trhu.
Keywords: pánske holenie; značka Gillette; marketingový mix; marketingová stratégia
Thesis title: Marketingová strategie Gillette na českém a slovenském trhu
Author: Grossertová, Diana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Král, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl zhodnotit současnou marketingovou strategii značky Gillette se zaměřením na pánské holení na českém a slovenském trhu. Teoretická část objasňuje základní marketingové pojmy a terminologii, což následně pomůže porozumět praktické části diplomové práce. Cílem praktické části je vypracovat konkrétní návrhy na zlepšení jednotlivých nástrojů marketingového mixu, které by mohly pomoci značce Gillette v budoucnu upevnit a budovat svůj podíl na trhu.
Keywords: marketingový mix; pánské holení; značka Gillette; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of the Gillette brand in the Czech and Slovak markets
Author: Grossertová, Diana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Král, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to assess the current marketing strategy of the Gillette brand with focus on men's shaving products in the Czech and Slovak markets. The theoretical part explains basic marketing terminology that helps to understand the practical part of the diploma thesis. The goal of the practical part is to implement specific proposals for improving various tools of the marketing mix that could help the Gillette brand strengthen and build its market share in the future.
Keywords: marketing strategy; men's shaving; marketing mix; Gillette brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2013
Date of submission: 1. 6. 2014
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44577/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: