Ticketing solution in IBM BPM

Thesis title: Ticketing nástroj v IBM BPM
Author: Dvorský, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pavlíčková, Jarmila
Opponents: Kadleček, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je návrh a implementace ticketovacího řešení za pomoci technologie Business Process Management Systems (BPMS), konkrétněji produktu IBM BPM. Práce je členěna do několika částí. Úvodní část se věnuje vysvětlení základních pojmů z této oblasti a vysvětlení základních prvků notace BPMN, s jejíž pomocí jsou podnikové procesy modelovány. Následuje analýza situace na trhu s BPMS technologiemi. Další část práce obsahuje analýzu a specifikaci požadavků na ticketovací řešení v rámci bankovního prostředí, a to včetně návrhu implementace tohoto řešení. Poslední část demonstruje implementaci ticketovacího řešení za pomoci produktu IBM BPM, a dále také klienta pro správu ticketů vyvinutého za pomoci jazyka HTML, CSS a JavaScript. Výsledné řešení je součástí přílohy této práce.
Keywords: BPEL; BPM; BPMS; BPMN; IBM; process; management; ticket
Thesis title: Ticketing solution in IBM BPM
Author: Dvorský, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pavlíčková, Jarmila
Opponents: Kadleček, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to design and implement ticketing solution with cooperation of technology called Business Process Management System (BPMS), specifically the product IBM BPM. This thesis is divided into several parts. The introduction consists of the explanation of basic concepts in this area and an explanation of BPMN notation with which business processes are modeled. The following part is the analysis of the market situation of BPMS technologies. Next part contains the analysis and specification of requirement for ticketing solution within banking environment, including the design of the solution implementation. Final part demonstrates the implementation of ticketing solution with the IBM BPM and also the client to manage tickets, which was developer using HTML, CSS and JavaScript. The resulting solution is included in the attachements of this thesis.
Keywords: management; ticket; BPEL; BPMN; IBM; process; BPMS; BPM

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2015
Date of submission: 6. 5. 2015
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51104/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: