A/B Testing and its use for Conversion Rate Optimization

Thesis title: Využití A/B testování při optimalizaci konverzního poměru
Author: Makoš, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá disciplínou optimalizace konverzního poměru a její základní metodou, A/B testováním. V její teoretické části je téma optimalizace a A/B testování představeno a je navržen možný postup při využití těchto metod. Práce popisuje i jednotlivé nástroje, které jsou pro úspěšnou optimalizaci konverzního poměru nezbytné. Praktická část usiluje o zhodnocení dopadů jednotlivých faktorů na konverzní poměr a identifikaci těch, které na něj mají pozitivní vliv. Dále bylo cílem práce navrhnout obecná doporučení pro zvyšování konverzního poměru a obchodní výkonnosti. Vlastní výzkum byl uskutečněn na základě provedených A/B testů a jejich analýzy.
Keywords: konverze; obchodní výkonnost; Avast; Optimalizace konverzního poměru; A/B testování
Thesis title: A/B Testing and its use for Conversion Rate Optimization
Author: Makoš, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this bachelor thesis is a conversion rate optimization and A/B testing. The theoretical part covers both topics and proposes possible steps to follow when using them. The thesis also describes the tools which are needed for successful conversion rate optimization. The aim of the practical part is to identify the impact of individual elements on conversion rate and find those with positive impact. At the same time, the thesis aspires to formulate recommendations for increasing conversion rate and business performance. The research was conducted by undertaking A/B tests and its analysis.
Keywords: business performance; conversion; Conversion rate optimization; Avast; A/B testing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 10. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50375/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: