Marketing strategy of selected tourism company

Thesis title: Marketingová strategie vybraného podniku cestovního ruchu
Author: Kysučanová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy, s.r.o. z hlediska marketingu. Hlavním cílem práce je podat zprávu o tendencích a stavu marketingových aktivit společnosti a navrhnout případná zlepšení. Teoretická část vymezuje obecný marketing i specifika marketingu ve službách. V praktické části byla zpracována situační analýza, zhodnocením makroprostředí i mikroprostředí a byl uskutečněn marketingový výzkum orientovaný na návštěvníky areálů. Následně je rozebrán stav stávajících marketingových nástrojů společnosti. Jádrem práce je sestavení marketingové strategie s ohledem na skutečnosti, které vyplynuly ze situační analýzy.
Keywords: SAREZA; Situační analýza; Marketing; Marketing služeb; Marketingový výzkum; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of selected tourism company
Author: Kysučanová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analyses Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy, s.r.o. from a marketing perspective. The main goal is to report on the status and trends of marketing activities of the company and suggest possible improvements. The theoretical part defines a general marketing and specifics of marketing in services. In the practical part, the situation analysis evaluated the macro environment and microenvironment and costumer focused marketing research was conducted. Then the status of existing marketing toolkit is analysed. The core of the thesis is to assemble marketing strategy regarding the facts that have been emerged from the situational analysis.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; SAREZA; Marketing in services; Marketing research; Situation analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 10. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48576/podrobnosti

Files for download

    Last update: