The usage of mobile applications for communication within the loyalty programs and direct marketing

Thesis title: Využití mobilních aplikací pro věrnostní komunikaci a direct marketing
Author: Muff, Erik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Dufek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím mobilních aplikací pro komunikaci v rámci věrnostních programů a direct marketing. Cílem této práce je identifikovat potenciál jejich využití a porovnat účinnost komunikace prostřednictvím aplikace pro chytré mobilní telefony v komunikaci v rámci věrnostních programů s e-mailingem. Porovnání účinnosti obou komunikačních kanálů bylo provedeno na základě kampaní, které byly zrealizovány pro účely této práce pro reálného klienta. Sledovanými byla míra prokliku a konverzní poměr. Za účelem identifikace potenciálu využití mobilních aplikací pro komunikaci bylo zrealizováno dotazníkové šetření a rozhovory s odborníky.
Keywords: loajalita zákazníků; věrnostní program; mobilní aplikace; mobilní marketing
Thesis title: The usage of mobile applications for communication within the loyalty programs and direct marketing
Author: Muff, Erik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Dufek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the usage of mobile applications for communication within loyalty programs and direct marketing. The objective of this thesis is to identify the potential of the usage and to compare the efficiency of the communication through mobile applications for smartphones in communication within the loyalty programs with e-mailing. The comparison of both communication channels was done based on campaigns, which were realized for purpose of this thesis for the real client. Researched metrics were click through rate and conversion rate. The identification of mobile application usage potential for communication was done through questionnaire and interview with experts.
Keywords: loyalty program; customer loyalty; mobile marketing; mobile application

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 16. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50936/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: