Analysis of the marketing strategy of law firm

Thesis title: Analýza marketingové strategie advokátní kanceláře
Author: Oulehlová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kříž, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mojí diplomové práce je provedení detailní analýzy současné marketingové strategie vybrané advokátní kanceláře. Teoretická část této práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů a procesů tvořící marketingovou strategii společnosti. Praktická část následně aplikuje poznatky teoretické části do praxe advokátní kanceláře. Zahrnuje podrobnou analýzu současné marketingové strategie a zároveň navrhuje doporučení pro sestavení budoucí strategie kanceláře. Součástí praktické části je porovnání advokátní kanceláře s její konkurencí na základě předem stanovených parametrů. Toto srovnání je realizováno na základě prováděného mystery shoppingu.
Keywords: komunikační strategie; konkurence; služby; advokátní kancelář; marketingová strategie
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of law firm
Author: Oulehlová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kříž, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my thesis is a detailed analysis of current marketing strategy of previously chosen law firm. The theoretical part of my thesis is focused on determination of basic terms and processes forming the marketing strategy of company. The practical part applies theoretical findings on a specific law firm. Furthermore, includes detailed overview of current marketing strategy and also gives recommendation for future strategy of the law firm. The practical part compares chosen law firm with its rivals on the market on previously given parameters. This comparation is realized on base of mystery shopping.
Keywords: marketing strategy; competition; communication strategy; services; law firm

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 10. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49058/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: