Use of marketing tools on social networks

Thesis title: Využití marketingových nástrojů na sociálních sítích
Author: Hruška, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Děd, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá především praktickým využitím marketingových nástrojů v českém prostředí sociálních sítí. V teoretické části se zabývám zejména začleněním konceptu sociálních sítí do obecné marketingové teorie, dále mapuji prostředí českého internetu a přibližuji nejpoužívanější české a světové sociální sítě. Cílem této práce je tvorba struktury marketingových nástrojů, za účelem maximalizace efektivity propagace na sociální síti Facebook. K tomuto účelu jsem popsal základní měřitelné veličiny, které jsou důležité pro možnost srovnání efektivity různě velkých stránek na sociálních sítích. Celá práce je podložena praktickou ukázkou z prostředí českého internetu, která má za cíl jasně prezentovat účinnost navrhnutého řešení.
Keywords: Marketing; Reach; engagement; Twitter; Facebook; sociální sítě; marketingové nástroje
Thesis title: Use of marketing tools on social networks
Author: Hruška, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Děd, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis mainly deals with the practical use of marketing tools in Czech social networks environment. The theoretical part introduces integration of social media concept into basic marketing theory, it also maps Czech Internet environment and brings readers summary of the most popular Czech and international social networks along with its brief history. The aim of this work is the creation of structure of marketing tools in order to maximize the effectiveness of Facebook profile. For this purpose I described basic measurable quantities that are essential for the possibility of comparing the effectiveness of different sized pages on social networks. The work is supported by practical demonstration from Czech Facebook environment that aims to present effectiveness of proposed solutions.
Keywords: engagement; social networks; reach; Twitter; Facebook; Marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2014
Date of submission: 1. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50262/podrobnosti

Files for download

    Last update: