Current preferences on Internet Air Transport Services

Thesis title: Aktuální preference v internetových službách letecké dopravy
Author: Nejezchlebová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce "Aktuální preference v internetových službách letecké dopravy" zkoumá preference pasažérů v sektoru osobní letecké dopravy. Hlavním cílem práce je najít faktory, které zákazníky ovlivňují při výběru letecké společnosti a letenky samotné. Práce se zvláště zaměřuje na sektor nízkonákladového letectví. V první kapitole jsou vymezeny pojmy týkající se letecké dopravy a jsou zde charakterizovány jednotlivé typy leteckých společností. Druhá část je zaměřená na nízkonákladovou aerolinku Ryanair. Je zde specifikován obchodní model společnosti, marketing a změna pro-zákaznického přístupu v minulých letech. Závěrečná kapitola je věnována novým poznatkům, doporučením pro český trh a SWOT analýze společnosti Ryanair. Tato část byla zpracována na základě vlastního dotazníkového šetření.
Keywords: webová stránka; Ryanair; letecká doprava; nízkonákladová letecká společnost
Thesis title: Current preferences on Internet Air Transport Services
Author: Nejezchlebová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis "Current preferences on Internet Air Transport Services " examines the preferences of passengers in the passenger air transport sector . The main objective is to find the factors which influence consumers when choosing airlines and the flights themselves . Work focuses specifically on low-cost aviation sector . The first chapter defines the terms relating to air transport and are characterized by different types of airlines . The second part is focused on low-cost airline Ryanair . There is a specified business model, marketing and change pro- customer approach in recent years . The final chapter is devoted to new knowledge, recommendations for the Czech market and SWOT analysis of Ryanair. This work was undertaken on the basis of a survey .
Keywords: air transport; low-airline; website; Ryanair

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 8. 2014
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 2. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48880/podrobnosti

Files for download

    Last update: