Potential of franchising in the Czech Republic’s wine industry

Thesis title: Potenciál franchisingu ve vinařství v České republice
Author: Kodetová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o franchisingu zaměřeném na vinařství. Cílem této práce je zhodnotit potenciál franchisingu ve vinařství v České republice. První část charakterizuje nejdůležitější aspekty franchisingu. V dalších kapitolách dochází k přiblížení situace franchisingu ve vinařství a pivovarnictví a jejich následnému porovnání. Poté je představen franchisový koncept společnosti Víno Hruška s.r.o. Na tomto příkladu je ukázána možnost využití franchisingu ve vinařství. V závěrečné kapitole je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které zjišťovalo názory respondentů na potenciál franchisingu ve vinařství a jejich případnou ochotu zapojit se do takového konceptu.
Keywords: pivovarnictví; vinařství; franchising; franchisor; Víno Hruška s.r.o.; koncept; franchisant
Thesis title: Potential of franchising in the Czech Republic’s wine industry
Author: Kodetová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis explores franchising. Specifically, in the wine industry. The aim is to evaluate the potential of wine industry franchising in the Czech Republic. The first part characterises the main aspects of franchising. The subsequent chapters introduce the situation of franchising in the wine and brewing industry as well as compare them. Then the franchise concept of the company Víno Hruška s.r.o is presented. This example shows the possibility of the use of franchising in the wine industry. The last chapter is dedicated to the results of a questionnaire inquiry which was devoted to the opinions of respondents on the potential of franchising in the wine industry and their willingness to engage in such a concept.
Keywords: franchisee; franchisor; Víno Hruška s.r.o.; franchising; concept; brewing industry; wine industry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 18. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48538/podrobnosti

Files for download

    Last update: