Trademark as an Intangible Asset of a Firm

Thesis title: Značka jako nehmotné aktivum firmy
Author: Bukač, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Harantová, Monika
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části bakalářské práce na téma "Značka jako nehmotné aktivum firmy" jsou vysvětleny a popsány hlavní pojmy, nástroje a metody, které se týkají dané problematiky. Uvedeny jsou především teoretické poznatky o značce a jejích prvcích, o její hodnotě, positioningu a jednotlivých metodách, sloužících pro výpočet hodnoty značky. Praktická část umožňuje využít teoretických znalostí z oblasti oceňování značky a následnou aplikaci na konkrétním příkladu v rámci vybrané firmy. Cílem této části je představení společnosti ePack s.r.o. a prvků značky, které daná společnost využívá. V posledním kroku budou představeny a popsány použité metody oceňování nehmotného majetku a vypočítány hodnoty k použitým metodám.
Keywords: Značka; Hodnota značky; Brand management; Metody ocenění; Ochranná známka
Thesis title: Trademark as an Intangible Asset of a Firm
Author: Bukač, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Harantová, Monika
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of the thesis on the topic of "Brand as an intangible asset of the company," explains and describes the main concepts, tools and methods that relate to this issue. Listed are primarily theoretical knowledge of the brand and its elements of its value, positioning and various methods used for calculation of the value of the brand. The practical part allows the use of theoretical knowledge in the field of brand valuation and subsequent application to a specific example in the context of the selected company. The aim of this section is to introduce the company EPACK Ltd. and elements of the brand, which the company uses. The last step will be presented and described the methods used valuation of intangible assets and calculated values to the methods used.
Keywords: Brand; Brand value; Brand management; Trademark; Methods of Valuation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2015
Date of submission: 30. 6. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52570/podrobnosti

Files for download

    Last update: