Market launch strategy of the brand Kiehl´s

Thesis title: Market launch strategy of the brand Kiehl´s
Author: Hartová, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bihelerová, Judita
Thesis language: English
Abstract:
The main aim of this diploma thesis is to suggest improvements of the marketing and business strategy of Kiehl's, a luxury skincare brand within the L'Oréal portfolio, in order to strengthen the brand's position on the Czech market. The theoretical part defines what luxury is and what the specific features of luxury brands are. Following is the overview of the luxury and cosmetics markets, describing the current situation and the trends. The next part depicts the business model of Kiehl's, the marketing strategy and the marketing tools that were used for the launch of the brand. Based on the findings in this thesis, a series of recommendations is suggested to build the brand's awareness, recruit new customers to the brand and increase sales.
Keywords: Strategy of a luxury brand; Luxury marketing; Specificities of luxury industry
Thesis title: Market launch strategy of the brand "Kiehl´s"
Author: Hartová, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bihelerová, Judita
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje marketingu luxusních značek. Jejím cílem je navrhnout řešení pro luxusní kosmetickou značku Kiehl's, která by posílila její postavení na českém trhu. První část práce se věnuje marketingu luxusních značek a jeho specifickým charakteristikám, kterými se liší od masových značek. Dále je popsán trh s luxusními produkty a kosmetický trh, se zaměřením na současnou situaci a trendy. Další část je věnována kosmetické značce Kiehl's, jejím charakteristikám a unikátnímu marketingovému mixu. V závěru práce je definována marketingová a obchodní strategie značky Kiehl's, na jejímž základě jsou navržená doporučení pro upevnění pozice značky na českém trhu, pro získávání nových zákazníků a pro zvýšení povědomí o značce.
Keywords: marketingová strategie; marketing luxusních značek; specifika a charakteristika luxusních značek

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2011
Date of submission: 15. 9. 2015
Date of defense: 9. 9. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35066/podrobnosti

Files for download

    Last update: