Entry of the brand Missha to Czech market and its marketing strategy

Thesis title: Vstup značky MIssha na český trh a její marketingová strategie
Author: Doan, Ngoc Han
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je deskripce vstupu zahraniční kosmetické značky Missha na český trh a analyzovat její marketingovou strategií. Z této analýzy lze pak následně navrhnout doporučení pro možné změny v použití marketingových komunikačních nástrojů s ohledem na zvýšení sledovaných ukazatelů dané firemní strategie. Teoretická část práce vychází z rešerše odborné literatury a využita je i metoda kompilace. Pro získání konkrétních dat a k jejich analýze se využívá metod rešerše sekundárních dat, kvantitativní výzkum na datech MML-TGI a kvalitativní metody výzkumu formou osobních rozhovorů se zákazníky značky Missha.
Keywords: internacionální marketing ; marketingová strategie; situační analýza
Thesis title: Entry of the brand Missha to Czech market and its marketing strategy
Author: Doan, Ngoc Han
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to describe the entry of the brand Missha to the Czech market and to analyze its marketing strategy. Then to propose recommendations for possible changes in the use of marketing communication tools to enhance observed indicators of the company's strategy. For the creation of the theoretical part the methods of literature search and compilation are used. Available secondary data are used to obtain data for analysis, also analysis of MML-TGI data are used for this thesis and qualitative research such as personal interviews with Missha customers.
Keywords: international marketing ; marketing strategy; situation analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2014
Date of submission: 17. 12. 2015
Date of defense: 27. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49489/podrobnosti

Files for download

    Last update: