The Influence of Marketing Communication to Children to Parents´ Consumer Behaviour

Thesis title: Vliv marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitalské chování rodičů
Author: Plesníková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitelské chování rodičů. Práce klade důraz na poznání dítěte jakožto spotřebitele - charakterizuje jeho chování v závislosti na jeho věku a hodnotách a následně definuje vlivy okolí, jež mohou rovněž souviset s jeho spotřebitelských dospíváním. Práce je rovněž zaměřena na otázky související s vlivem dětí vůči rodičům. Cílem práce je nejprve definovat a zhodnotit marketingové komunikace, které jsou z pohledu dětí a rodičů vnímány jako nejúčinnější, a poté specifikovat spotřebitelské chování rodičů, tedy do jaké míry jsou dítětem, respektive reklamním sdělením, skutečně ovlivňováni. K zjišťování těchto skutečností je vypracováno vlastní dotazníkové šetření.
Keywords: spotřebitelské chování rodičů; vliv marketingové komunikace; Dítě jako spotřebitel; nová média; komerční komunikace; socializace
Thesis title: The Influence of Marketing Communication to Children to Parents´ Consumer Behaviour
Author: Plesníková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
The Diploma´s Thesis is focused on influence of marketing communication to children to consumer behaviour of the parents. The thesis puts emphasis on cognition the child as a consumer - describes its behaviour depending on the age and its values and subsequently defines the influences of surroundings related to child consumer maturing. The thesis is also engaged in questions connected with influence of the children towards their parents. The main goal is firstly to define and evaluate marketing communication which are according the opinions of children and parents perceived as the most efficient, and secondly specify the parents´ consumer behaviour so to what extent are the parents truly influenced by child, advertisement respectively. For an investigating these facts are used author´s own questionnaire surveys.
Keywords: commercial communication; socialization; parents´ consumer behaviour; Child as a consumer; new media; influence of marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2015
Date of submission: 15. 12. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51585/podrobnosti

Files for download

    Last update: