Vliv marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitalské chování rodičů

Název práce: Vliv marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitalské chování rodičů
Autor(ka) práce: Plesníková, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace cílené na děti na spotřebitelské chování rodičů. Práce klade důraz na poznání dítěte jakožto spotřebitele - charakterizuje jeho chování v závislosti na jeho věku a hodnotách a následně definuje vlivy okolí, jež mohou rovněž souviset s jeho spotřebitelských dospíváním. Práce je rovněž zaměřena na otázky související s vlivem dětí vůči rodičům. Cílem práce je nejprve definovat a zhodnotit marketingové komunikace, které jsou z pohledu dětí a rodičů vnímány jako nejúčinnější, a poté specifikovat spotřebitelské chování rodičů, tedy do jaké míry jsou dítětem, respektive reklamním sdělením, skutečně ovlivňováni. K zjišťování těchto skutečností je vypracováno vlastní dotazníkové šetření.
Klíčová slova: spotřebitelské chování rodičů; vliv marketingové komunikace; Dítě jako spotřebitel; nová média; komerční komunikace; socializace
Název práce: The Influence of Marketing Communication to Children to Parents´ Consumer Behaviour
Autor(ka) práce: Plesníková, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Olšanová, Květa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Diploma´s Thesis is focused on influence of marketing communication to children to consumer behaviour of the parents. The thesis puts emphasis on cognition the child as a consumer - describes its behaviour depending on the age and its values and subsequently defines the influences of surroundings related to child consumer maturing. The thesis is also engaged in questions connected with influence of the children towards their parents. The main goal is firstly to define and evaluate marketing communication which are according the opinions of children and parents perceived as the most efficient, and secondly specify the parents´ consumer behaviour so to what extent are the parents truly influenced by child, advertisement respectively. For an investigating these facts are used author´s own questionnaire surveys.
Klíčová slova: commercial communication; socialization; parents´ consumer behaviour; Child as a consumer; new media; influence of marketing communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 2. 2015
Datum podání práce: 15. 12. 2015
Datum obhajoby: 1. 2. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51585/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: