Advertisement campaign and search engine optimization of e-shop Cyklostore.cz

Thesis title: Reklamní kampaň a optimalizace pro vyhledávače internetového obchodu Cyklostore.cz
Author: Hennlich, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chudán, David
Opponents: Vojíř, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních témat, online reklamní kampaň a problematika optimalizace pro vyhledávače - SEO. Tato témata jsou z hlediska nejnovějších poznatků a trendů shrnuta v přehledové části a následně aplikována na rodinném e-shopu. V praktické části poté probíhá marketingová kampaň a dále je analyzován konkrétní zvolený web a pro jeho odhalené nedostatky je navrženo řešení, které je poté aplikováno a v závěru zhodnoceno. Hlavním přínosem práce je optimalizace a propagace zvoleného internetového obchodu. Jako další přínos může být považováno rozšíření znalostí a vědomostí autora a případných čtenářů této práce.
Keywords: SEO; optimalizace pro vyhledávače; online marketing; analýza stránek; e-shop
Thesis title: Advertisement campaign and search engine optimization of e-shop Cyklostore.cz
Author: Hennlich, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chudán, David
Opponents: Vojíř, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis consists of two main topics, an online advertisement campaign and the issue of search engine optimization - SEO. These two topics are described in the theoretical part based on newest trends and findings, and then applied on the chosen e-shop. The practical part then consists of a description of the marketing campaign conducted by the author, an analysis of the website on which is the campaign targeted together with suggestions of how to solve the problems detected on the web, application of these suggestions and a final evaluation of the undertaken changes. Main contribution of the thesis is the optimization and propagation of the chosen e-shop. As a secondary contribution the improvement of author's and reader's knowledge can be considered.
Keywords: SEO; online marketing; search engine optimization; website analysis; e-shop

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information and Knowledge Engineering

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2015
Date of submission: 16. 12. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50901/podrobnosti

Files for download

    Last update: