Customer Relationship Management

Thesis title: Řízení vztahu se zákazníky
Author: Otčenášková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá řízením vztahů se zákazníky. Cílem práce je popsat a zhodnotit oblast CRM v konkrétní společnosti, identifikovat její silné a slabé stránky a navrhnout opatření ke zlepšení v této oblasti. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny teoretické poznatky z oblasti řízení vztahů se zákazníky. V praktické části je popsán a analyzován přístup společnosti T-Mobile k CRM. Teoretický podklad vychází z dostupné odborné literatury a dalších informačních zdrojů. Praktická část je zpracována na základě hloubkových rozhovorů se zaměstnancem společnosti, jejími zákazníky a interních materiálů podniku.
Keywords: marketing; strategie; řízení vztahů; vztahy se zákazníky; CRM
Thesis title: Customer Relationship Management
Author: Otčenášková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's Thesis deals with Customer Relationship Management. The aim is to describe and analyze the CRM in a particular company and make suggestions for improvement. The Master's Thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part explains the theoretical knowledge of CRM. In the practical part is described and analyzed the mode of operation of the company T-Mobile with a focus on CRM. Theoretical basis is based on the available literature and other information sources. The practical part is based on interview with the company employee, customers and internal documents of the company.
Keywords: Strategy; Relationship Management; Customer Relations; Marketing; CRM

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2015
Date of submission: 1. 12. 2015
Date of defense: 5. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52408/podrobnosti

Files for download

    Last update: