Monitoring website progress after the implementation of a language mutation

Thesis title: Sledování vývoje webu po zavedení jazykové mutace /pracovní název/
Author: Fila, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce, Sledování vývoje webových stránek po zavedení jazykové mutace, je v první části zaměřena na teoretické základy webové analytiky (historie webové analytiky, metody sběru dat, základní metriky) a internetového marketingu (významnost internetového marketingu a jeho rozdělení, Pay Per Click reklama). Dále je zde představen analytický nástroj Google Analytics. V analytické a aplikační části je představena společnost Segway-Point a její webové stránky. Na těchto stránkách je sledován vývoj (návštěvnost, míra okamžitého opuštění, tok uživatelů, konverze, atd.) před a po zavedení jazykové mutace a upravováno nastavení reklamy pomocí nástroje Google AdWords. Výsledkem práce je vyhodnocení hypotéz a seznam rad a doporučení společnosti Segway-Point.
Keywords: Google AdWords; webové stránky; PPC reklama; internetový marketing; Google Analytics; Webová analytika
Thesis title: Monitoring website progress after the implementation of a language mutation
Author: Fila, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of this thesis, Monitoring website progress after the implementation of a language mutation, focuses on the theoretical foundations of web analytics (history of web analytics, data collection methods, basic metrics) and Internet marketing (importance of Internet marketing and its distribution, Pay Per Click advertising). An analytical tool Google Analytics is also presented in this part. The analytical and application part contains a presentation of Segway-Point company and its website. On this website the progress (sessions, bounce rate, users flow, conversions, etc.) before and after the implementation of a language mutation was monitored and the ads settings using Google AdWords was set up accordingly. The result is the evaluation of hypotheses and a list of advices and recommendations for Segway-Point company.
Keywords: Google AdWords; Google Analytics; PPC advertising; websites; Internet Marketing; Web analytics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 4. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50662/podrobnosti

Files for download

    Last update: