Marketing strategy of the internet shop OriginálníBrýle.cz

Thesis title: Tvorba marketingové strategie internetového obchodu OriginálníBrýle.cz
Author: Šuška, Filip
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Malačka, Lena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cíl práce je seznámit čtenáře s aktuálními trendy marketingu na internetu a jejich využití pro tvorbu marketingové strategie začínajícího internetového obchodu OriginálníBrýle.cz. V první části se zabývám srovnáním e-komerce v České republice s ostatními státy Evropské unie. V této části také uvedu základní marketingové pojmy upravené pro prostředí internetu. V druhé části práce zmapuji samotný trh, na kterém se internetový obchod snaží prosadit. Pokusím se dotazníkovým šetřením získat informace o zákazníkovi. V této části práce budu sestavovat marketingovou strategii. Na konci uvedu, která doporučení zkoumaný obchod provedl a vyhodnotím jejich výstup.
Keywords: internet; marketing; brýle; internetový obchod; e-komerce; sluneční brýle; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of the internet shop OriginálníBrýle.cz
Author: Šuška, Filip
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Malačka, Lena
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the thesis is to inform about new trends in internet marketing and its application for creation of the marketing strategy of the beginning internet shop Originálníbrýle.cz. In the first part, I compare e-commerce in Czech Republic with other states of European Union. In this part I also explain traditional marketing terms and their adaptation to changing environment of internet. In the second part of the thesis, I analyze the market on which the internet shop is trying to succeed. I also carry out a questionnaire survey that is supposed to unveil additional information about customers. In this part of the thesis, I create the marketing strategy. In the end of the thesis I introduce which of my recommendations the internet shop executed. I also state their overall output.
Keywords: glasses; internet shop; marketing; e-commerce; sunglasses; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2014
Date of submission: 15. 4. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49060/podrobnosti

Files for download

    Last update: