Use marketing methods in urban development
Thesis title: | Využití marketingových metod v rozvoji měst |
---|---|
Author: | Karlíková, Michaela |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Khendriche Trhlínová, Zuzana |
Opponents: | Vláčil, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato práce se zabývá marketingem a marketingovou komunikací městské části Praha 20.
Cílem práce je zhodnotit dopady marketingové komunikace na rozvoj městské části.
Teoretická část vymezuje základní pojmy marketingu a marketingové komunikace a dále
seznamuje s pojmy jako marketingový mix, segmentace, marketingové nástroje a
komunikační kanály. V praktické části práce je charakteristika samotné městské části. V této
části je dále provedena analýza komunikace městské části, která obsahuje i případovou studii
komunikace projektu víceúčelové sportovní haly Jívanská. Na základě zjištěných informací
jsou také navrhnuta opatření na zlepšení komunikace. Ze zjištěných informací plyne, že
využívání marketingových metod pozitivně ovlivňuje rozvoj městské části. |
Keywords: | veřejná správa; Praha; městská část; Marketingová komunikace; komunikace; MA21 |
Thesis title: | Use marketing methods in urban development |
---|---|
Author: | Karlíková, Michaela |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Khendriche Trhlínová, Zuzana |
Opponents: | Vláčil, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis deals with marketing and marketing communication district of Prague 20.
The aim is to assess the impact of marketing communication on the development of the
district. The theoretical part defines the basic concepts of marketing and marketing
communication and introduces concepts such as marketing mix, segmentation, marketing
tools and communication channels. The practical part describes characteristic of district. This
section further analyzes the communication of district, which also includes a case study of
project, a multipurpose sports hall Jívanská . Based on the information they are also suggested
measures to improve communication. The collected information shows that, if district use
marketing methods, it has got positive affect on the development of the district. |
Keywords: | comunication; public administration; Marketing comunication; MA21; Prague; district |
Information about study
Study programme: | Ekonomie a hospodářská správa/Veřejná správa |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Economics |
Department: | Department of Law |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 18. 3. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 30. 9. 2015 |
Date of defense: | 9. 2. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/52254/podrobnosti |