Use marketing methods in urban development

Thesis title: Využití marketingových metod v rozvoji měst
Author: Karlíková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Vláčil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingem a marketingovou komunikací městské části Praha 20. Cílem práce je zhodnotit dopady marketingové komunikace na rozvoj městské části. Teoretická část vymezuje základní pojmy marketingu a marketingové komunikace a dále seznamuje s pojmy jako marketingový mix, segmentace, marketingové nástroje a komunikační kanály. V praktické části práce je charakteristika samotné městské části. V této části je dále provedena analýza komunikace městské části, která obsahuje i případovou studii komunikace projektu víceúčelové sportovní haly Jívanská. Na základě zjištěných informací jsou také navrhnuta opatření na zlepšení komunikace. Ze zjištěných informací plyne, že využívání marketingových metod pozitivně ovlivňuje rozvoj městské části.
Keywords: veřejná správa; Praha; městská část; Marketingová komunikace; komunikace; MA21
Thesis title: Use marketing methods in urban development
Author: Karlíková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Vláčil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing and marketing communication district of Prague 20. The aim is to assess the impact of marketing communication on the development of the district. The theoretical part defines the basic concepts of marketing and marketing communication and introduces concepts such as marketing mix, segmentation, marketing tools and communication channels. The practical part describes characteristic of district. This section further analyzes the communication of district, which also includes a case study of project, a multipurpose sports hall Jívanská . Based on the information they are also suggested measures to improve communication. The collected information shows that, if district use marketing methods, it has got positive affect on the development of the district.
Keywords: comunication; public administration; Marketing comunication; MA21; Prague; district

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Law

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 3. 2015
Date of submission: 30. 9. 2015
Date of defense: 9. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52254/podrobnosti

Files for download

    Last update: