Communication strategy of cities, municipalities and regions

Thesis title: Komunikační strategie měst, obcí a regionů
Author: Honzík, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Olšová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce Komunikační strategie měst, obcí a regionů je představení teoretického konceptu marketingové komunikace obcí, měst a regionů a zhodnocení role komunikace v rozvoji obcí měst a regionů na příkladu města Lovosice. První část práce se věnuje problematice vlivu marketingové komunikace na rozvoj obcí, měst a regionů v teoretické rovině. Druhá část práce se zabývá zhodnocením komunikace města Lovosice směrem ke svým cílovým skupinám s důrazem na obyvatele města. V této části práce jsou analyzovány jednotlivé složky komunikace značky města Lovosice, a to prostřednictvím analýzy prostředí města, analýzy vnímání značky města obyvateli pomocí sondáže a analýzy jednotlivých komunikačních kanálů města. Město Lovosice nemá vypracovaný strategický dokument zastřešující komunikaci města, ani nemá tuto oblast dostatečně personálně zabezpečenou. Komunikace města směrem k obyvatelům není efektivní, schází jí integrita a konzistence. Pokud chce být město úspěšnější v budování svojí značky, mělo by vypracovat strategický plán komunikace a dostatečně personálně zabezpečit tuto oblast. Město by mělo provádět interaktivní komunikaci s občany založenou na pravidelné výměně informací, a následně se v rámci svých rozvojových aktivit takto získanými informacemi řídit.
Keywords: marketingová komunikace; komunikační strategie; značka města; průmyslové město; rozvoj města
Thesis title: Communication strategy of cities, municipalities and regions
Author: Honzík, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Olšová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The main subject of the thesis Communication strategy of cities, municipalities and regions is to introduce the theoretical concept of marketing communication of municipalities, cities and regions and to evaluate the role of communication in development of cities and regions. The first part of the thesis is aimed on the issue of impact of marketing communication on the development of municipalities, cities and regions in theory. The second part is aimed on evaluation of communication of the town of Lovosice with its target groups with an emphasis on residents. Within this part of the thesis there are analyzed particular components of the communication of the brand of the town of Lovosice through analysis of the town environment, analysis of perception of the town by residents by exploration among residents and analysis of particular communication channels used by the town. The town of Lovosice has not drawn up any strategy paper overaching the communication of the town, nor sufficiently secures the area by adequate staffing. The communication of the town is not effective - it lacks integrity and consistence. If the town intends to be more successfull in building its brand, it should develop strategic plan of the communication and sufficiently staff this area. The town should implement interactive communication with the residents based on the regular exchange of informations, and then to base the development activities the obtained informations.
Keywords: town development; industrial town; marketing communication; communication strategy; city brand

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Regionální studia
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2015
Date of submission: 29. 1. 2016
Date of defense: 27. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53193/podrobnosti

Files for download

    Last update: