Multi-level marketing focusing on the marketing strategy of the company Green Ways, Ltd

Thesis title: Víceúrovňový marketing se zaměřením na marketingovou strategii firmy Green Ways s.r.o
Author: Davidová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Walter, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem mé bakalářské práce je identifikace příležitostí pro růst společnosti Green Ways s.r.o. s ohledem na konkurenci na českém trhu. Tohoto cíle jsem se snažila dosáhnout pomocí situační analýzy a následné SWOT analýzy, která nám zhodnotila silné a naopak slabé stránky společnosti a určila, na co by se firma měla zaměřit, aby získala konkurenční výhodu. V teoretické části jsem se zaměřila také na analýzu víceúrovňového marketingu, která je typickou formou podnikání společnosti Green Ways s.r.o. V závěru práce jsem provedla dotazníkové šetření, díky kterému jsme se dozvěděli o povědomí značky na českém trhu. Výsledky dotazníku mě přesvědčily o silné pozici společnosti Green Ways mezi prodejci zelených potravin na českém trhu.
Keywords: SWOT analýza; zelené potraviny; situační analýza; víceúrovňový marketing
Thesis title: Multi-level marketing focusing on the marketing strategy of the company Green Ways, Ltd
Author: Davidová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Walter, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of my bachelor thesis is to identify the opportunities for the growth of the company Green Ways, Ltd. in consideration of the competition on the czech market. This target was reached through the situational analysis and the subsequent SWOT analysis which evaluated the strenghts and the weaknesses and defined what the company should focuse on to gain the competitive advantage. In the theoretical part I also focused on the analysis of multi-level marketing which is the typical business form of the company Green Ways, Ltd. In conclusion, I made a survey through which we learned about the brand awarness on the czech market. The survey results have convinced me of the strong position of the company Green Ways, Ltd. among the green foods sellers on the czech market.
Keywords: multi-level marketing; situational analysis; SWOT analysis; green foods

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 5. 2015
Date of submission: 22. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52973/podrobnosti

Files for download

    Last update: