Comparison 3M subsidiaries in the Czech and Slovak through quantitative methodologies intercultural Globe with applications of marketing management

Thesis title: Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management
Author: Čiháková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čejka, Pavel
Opponents: Laník, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je interkulturní porovnání poboček společnosti 3M v České republice a na Slovensku za využití studie GLOBE v komparaci s metodou Geerta Hofstedeho a jeho pět hlavních dimenzí. K tomuto proběhne dotazníkové šetření (dle původních otázek studie Globe) mezi zaměstnanci právě daných poboček v Praze a Bratislavě. Výsledky vzešlé z této výzkumné metody budou použity pro osvětlení kulturních rozdílů (jsou-li nějaké) mezi 3M Česko a 3M Slovensko a zda je zapotřebí volit různé marketingové řízení v daných zemích.
Keywords: marketing management; GLOBE; Geert Hofstede; mezinárodní kultura; vedení
Thesis title: Comparison 3M subsidiaries in the Czech and Slovak through quantitative methodologies intercultural Globe with applications of marketing management
Author: Čiháková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čejka, Pavel
Opponents: Laník, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is cross-cultural comparation of Czech and Slovak subsidiary of 3M Company. It will be reached through GLOBE study in comparison with Geert Hofstede method and its five main cultural dimensions. Questionnaire research will be conducted for achieving this goal ( according to original questionnaire of GLOBE study) among employees of mentioned subsidiaries in Prague and Bratislava. Findings of this research method will be used for explanation of cultural differences (should there be any) between 3M Cesko and 3M Slovensko. Also these findings will proof wheter or not is possible to apply the same marketing management in both countries.
Keywords: GLOBE; Geert Hofstede; International culture; Leadership; Marketing management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 3. 2014
Date of submission: 27. 4. 2016
Date of defense: 27. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47217/podrobnosti

Files for download

    Last update: