Marketing Strategy of a Wellness Facility

Thesis title: Marketingová strategie wellness zařízení
Author: Navrátilová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mlejnková, Lena
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na rozbor marketingové strategie konkrétního wellness zařízení. Jejím cílem je právě provedení analýzy, na jejímž základě budou poskytnuta doporučení. Teoretická část je věnována třem hlavním částem - zdravotnímu cestovnímu ruchu a jeho segmentu wellness, marketingu a charakteristice lokality. Praktická část potom začíná představením analyzovaného zařízení a jeho vnějšího prostředí, mj. za použití PEST analýzy. Značná pozornost je věnována marketingovému mixu. Získané poznatky jsou shrnuty ve SWOT analýze. Jedna subkapitola je rovněž věnována inovaci produktu, během které došlo v průběhu tvorby práce. V závěru diplomové práce jsou uvedeny návrhy na příští období a celkové zhodnocení. V práci jsou použity metody analýzy a komparace.
Keywords: marketingová strategie; zdravotní cestovní ruch; wellness; PEST analýza
Thesis title: Marketing Strategy of a Wellness Facility
Author: Navrátilová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mlejnková, Lena
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis is focused on analysing a marketing strategy of a specific wellness facility. The analysis itself and recommendations based on it are both aims of the thesis. The theoretical part consists of three main segments - health and wellness tourism, marketing and the location description. The practical part is introduced by characterizing the facility and its business environment, by using PEST analysis, among others. Marketing mix is then used for the description of the product. Above gained findings are summarized in SWOT analysis. The innovation of the product which took place during writing the thesis is mentioned in one subchapter as well. In the conclusion recommendation for the upcoming period and overall summary are presented. Comparative and analytic methods are used in the master's thesis.
Keywords: health tourism; wellness; marketing strategy; PEST analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2015
Date of submission: 9. 5. 2016
Date of defense: 30. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54152/podrobnosti

Files for download

    Last update: