Event Marketing and Its Application in Practice
Thesis title: | Event Marketing a jeho využití v praxi |
---|---|
Author: | Nadrchalová, Valérie |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Průša, Přemysl |
Opponents: | Postler, Milan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá jedním z nových nástrojů marketingové komunikace: event marketingem, jehož význam v současné době nejen v zahraničí, ale i v České republice roste. Cílem této práce je seznámit čtenáře s pojmem event marketing a charakterizovat jeho využití.
V první části práce se věnuji teoretickému úvodu do problematiky event marketingu. Její hlavní náplň tvoří definice event marketingu, charakteristika event marketingu v rámci komunikačního mixu, interakce event marketingu s ostatními nástroji komunikačního mixu. V teoretické části dále popisuji plánování event marketingové strategie a komentuji budoucnost event marketingu. V praktické části charakterizuji profil společnosti Opilý jabko, provádím situační analýzu na základě které, navrhuji vhodnou event marketingovou kampaň. Metodicky vycházím z rozhovorů se společníky firmy a nakonec tyto výsledky doplňuji vlastními znalostmi a zkušenostmi. V závěru konstatuji, jaký typ eventu bych volila a jakých důvodů. |
Keywords: | event; event marketing; marketing |
Thesis title: | Event Marketing and Its Application in Practice |
---|---|
Author: | Nadrchalová, Valérie |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Průša, Přemysl |
Opponents: | Postler, Milan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis deals with one of the new tool of marketing communication: event marketing, whose importance is currently growing not only abroad but also in the Czech Republic. The aim of the thesis is to introduce the concept of event marketing and characterize its usage.
The first part is devoted to theoretical introduction of the topic event marketing. Its main focus is on a definition of event marketing, event marketing characteristics in the communication mix, event marketing interactions with other tools of communication mix. In the theoretical part I describe planning event marketing strategy and comment the possible future of event marketing. In the practical part I characterize the company profile Opilý jabko, doing situational analysis on its basis I suggest a suitable event marketing campaign. Methodically I come from interviews with the firm companions and eventually these results are complemented with my own knowledge and experience. In conclusion, I state what type of event I would opt and what are the reasons, which lead to my choice. |
Keywords: | event; event marketing; marketing |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of Retailing and Commercial Communications |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 16. 4. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 30. 4. 2016 |
Date of defense: | 21. 6. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/52658/podrobnosti |