Analysis of marketing communication of Milka brand

Thesis title: Analýza marketingové komunikace značky Milka
Author: Rážek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Kristlová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou značky Milka. Pro potřebu analýzy byly použity 3 výzkumné metody: kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření, kvalitativní výzkum ve formě hloubkového rozhovoru se Senior Brand Manažerkou značky a analýza konkrétní marketingové kampaně. Na základě těchto výzkumů byly navrženy konkrétní doporučení a sestavena SWOT analýza.
Keywords: propagace značky; značka Milka; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing communication of Milka brand
Author: Rážek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Kristlová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis focuses on analysis of Milka brand. For the purposes of analysis three research methods were used: quantitative research in the form of questionnaire survey, qualitative research in the form of deep interview with Senior Brand Manager of Milka and analysis of specific marketing campaign. On the basis of these researches specific recommendations and the SWOT analysis were formed.
Keywords: Brand promotion; Milka brand; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 3. 2015
Date of submission: 20. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52348/podrobnosti

Files for download

    Last update: