Analysis of Volkswagen's crisis communication in the Czech Republic

Thesis title: Analýza krizové komunikace společnosti Volkswagen v ČR
Author: Hynek, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Vomočil, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zbývá analýzou krizové komunikace společnosti Volkswagen v České republice a její prezentace v médiích. V teoretické části jsou představeny prvky PR a do jejich rámce zasazena problematika krizové komunikace a její zásady, dále jsou uvedena teoretická východiska při sestavování mediální analýzy a provádění marketingového výzkumu. V praktické části je podrobně představena krizová situace, kterou je emisní aféra. Následně jsou rozebrány prvky komunikace společnosti, dopad na vybrané ukazatele a mediální obraz Volkswagenu v českých médiích. Nakonec je vyhodnocen vlastní výzkum vnímání značky, provedena SWOT analýza a navržen postup pro komunikaci v post-krizové fázi.
Keywords: mediální analýza; krizová komunikace; public relations
Thesis title: Analysis of Volkswagen's crisis communication in the Czech Republic
Author: Hynek, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Vomočil, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with analysis of crisis communication of the Volkswagen Group in the Czech Republic and its presentation in media. The theoretical part presents particular components of public relations and the crisis communication and its rules as a part of them. Then some basic principles in media analysis and marketing research are presented. The practical part starts with an in-depth overview of the emission scandal as a crisis situation for Volkswagen with an analysis of selected PR components impact of several indicators and also analysis of the media picture of the company. The research focuses on customer s attitude towards the emissions issue and VW s reaction. Finally the SWOT analysis is assembled and on its basis the solution for post-crisis communication is offerred.
Keywords: media analysis; crisis communication; public relations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2015
Date of submission: 3. 5. 2016
Date of defense: 31. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55376/podrobnosti

Files for download

    Last update: