Business and Cultural Specifics of Québec
Thesis title: | Obchodní a kulturní specifika provincie Québek |
---|---|
Author: | Chlápková, Simona |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Müllerová, Františka |
Opponents: | Sankot, Ondřej |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem této bakalářské práce je příbližit kanadskou provincii Québek z hlediska
ekonomického, kulturního a obchodního. První kapitola obsahuje obecné
informace o této provincii, jako je geografie, historie či demografie. V kapitole
druhé je zmapována québecká ekonomická situace tzn. makroekonomické
ukazatele, zahraniční obchod a jednotlivá odvětví. Kapitola třetí se zabývá
kulturními aspekty této provincie, včetně kulturních dimenzí dle vědce Geerta
Hofstede. Ve čtvrté kapitole je popsáno již samotné obchodní jednání
s québeckými partnery, které je také porovnáno s jednáním v ostatních částech
Kanady. Poslední kapitola je částí praktickou, která je rozdělena na dvě části, a
to na rozhovor s rodilým Kanaďanem a na dotazníkové šetření ohledně
povědomí české veřejnosti o Québeku. |
Keywords: | Kanada; Québek; obchodní jednání; kultura; Hofstede |
Thesis title: | Business and Cultural Specifics of Québec |
---|---|
Author: | Chlápková, Simona |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Müllerová, Františka |
Opponents: | Sankot, Ondřej |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this bachelor thesis is to approach the specifics of the Canadian
province Québec in the field of economics, culture and business. The first
chapter contains general information about this province, such as geography,
history and demography. The second chapter analyzes the economic situation
in Quebec, i.e. macroeconomic indicators, foreign trade and single sectors. The
third chapter focuses on Québec's cultural aspects, including cultural
dimensions by Geert Hofstede. The purpose of the fourth chapter is to describe
a business meeting with a québec counterpart. This business meeting is then
compared to a business meeting in other parts of Canada. The last chapter is
practical and is divided into two parts. The first part includes an interview with
a Canadian bank manager and the other one includes a survey of public
awareness of Québec. |
Keywords: | business meeting; culture; Hofstede; Québec; Canada |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 9. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 10. 5. 2016 |
Date of defense: | 23. 5. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/54218/podrobnosti |