Building of the brand CONTECHIN on international markets
Thesis title: | Budování značky CONTECHIN na zahraničních trzích |
---|---|
Author: | Minář, Viktor |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Halík, Jaroslav |
Opponents: | Polák, Josef |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem této práce je popsat důležitost a způsob budování značky CONTECHIN na zahraničních trzích.
Práce posuzuje stávající stav značky a obsahuje vlastní výzkum autora na téma vnímání značky veřejností a také průzkum, zda-li značka nekoliduje s jinými značkami na zahraničních trzích. Dále byly rozebrány komunikační nástroje využívané ve značkové politice.
Provedeným výzkumem nebyly zjištěny zásadní nedostatky. Aktuální strategie je způsobilá pro další rozvoj. Prostor pro zlepšení je v oblasti sociálních sítí, sponsoringu, zapisování ochraných známek a grafického řešení loga společnosti.
V budoucnu by tato práce měla sloužit jako souhrnný návod pro další budování značky CONTECHIN. Práce byla nabídnuta k využití firmě CONTECHIN s.r.o.. |
Keywords: | budování značky; ochrané známky; marketingové nástroje; investiční celky |
Thesis title: | Building of the brand CONTECHIN on international markets |
---|---|
Author: | Minář, Viktor |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Halík, Jaroslav |
Opponents: | Polák, Josef |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The main purpose of this thesis is to describe the importance of and the instruments needed for building the brand CONTECHIN on international markets.
The thesis analyzes the current brand situation and contains research on the perception of the brand CONTECHIN and also if the brand is in conflict of law with a different brand on any international market. The particular instruments used for brand building were also examined.
The research did not reveal any major weaknesses. The current strategy is eligible for further development. The areas of social media, sponsoring, registration of trade marks and graphic of the brand logo are open for improvements.
The thesis should serve as a comprehensive guide for building the brand CONTECHIN in the future. The thesis was offered to the company CONTECHIN Ltd. for further use. |
Keywords: | marketing instruments; investment units; building a brand; trade marks |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 21. 9. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 1. 5. 2016 |
Date of defense: | 26. 5. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/54042/podrobnosti |