Marketing strategy of the non-profit organization People in Need

Thesis title: Marketingové strategie neziskové organizace Člověk v tísni
Author: Francová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh možných zlepšení komunikační strategie produktu Skutečný dárek neziskové organizace Člověk v tísni. K dosažení tohoto cíle bude sloužit sekundární cíl, který spočívá ve studiu literatury a odborných článků napsaných na téma marketingové strategie neziskových organizací. Teoretická část práce se věnuje charakteristice neziskových organizací, jejich financování a marketingovým aktivitám. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány na konkrétní organizaci. V praktické části využívám metody dotazníkového šetření s cílem určit cílovou skupinu produktu a navrhnout prostředky pro komunikaci s touto cílovou skupinou. Práce je uzavřena návrhy a doporučeními na zlepšení marketingové strategie vycházejícími z výsledků výzkumu.
Keywords: SWOT analýza; Marketing; Nezisková organizace; Člověk v tísni
Thesis title: Marketing strategy of the non-profit organization People in Need
Author: Francová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this bachelor thesis is to propose the improvement of the marketing strategy of the non-profit organization People in Need. This thesis focuses on one specific product that this particular organization offers - the Real Gift. The secondary objective consists of a detailed study of available literature on this topic, including scientific articles that explain non-profit marketing strategies. The theoretical part explains the typical characteristics of non-profit organizations, their financing and marketing activities. Theoretical findings are applied to a specific organization. In the practical part I apply the questionnaire method to determine the current marketing situation and based on the results obtained, I suggest means for improving communication with the target group. The conclusion includes further recommendations for possible improvements based on the research results from the questionnaire.
Keywords: People in Need; SWOT analysis; Marketing; Non-profit organization

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 25. 5. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53577/podrobnosti

Files for download

    Last update: