Consumer behaviour in retail chains in the Czech Republic

Thesis title: Chování spotřebitele v maloobchodních řetězcích v České republice
Author: Plecháčková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele v největších maloobchodních řetězcích na českém trhu. Hlavním cílem práce je vyhodnotit názory zákazníků maloobchodních řetězců a závislost jejich nákupu na daných názorech. Kromě toho se práce věnuje i společenské odpovědnosti těchto řetězců a jejího vnímání zákazníky. V první kapitole je popsán a vysvětlen výzkum trhu a chování spotřebitele. Ve druhé kapitole jsou představeny jednotlivé řetězce a prostředí retailových řetězců v ČR. Poslední kapitola se věnuje samotnému výzkumu a jsou zde vyhodnoceny názory zákazníků na danou problematiku.
Keywords: chování spotřebitele ; marketing; výzkum trhu ; maloobchodní řetězce
Thesis title: Consumer behaviour in retail chains in the Czech Republic
Author: Plecháčková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is aimed at consumer behaviour in the largest retail chains in the Czech Republic. It is the main aim of the thesis to evaluate customers' opinions and the dependence of purchases based on the opinions. Besides that, the thesis focuses on corporate social responsibility of these retail chains and how they are perceived by the customers. In the first chapter, market research and consumer behaviour are described and explained. The retail chains and the atmosphere of the retail market in the Czech Republic are described in the second chapter. The last chapter deals with the research itself, and the customers' opinions on the issues mentioned above are evaluated.
Keywords: consumer behaviour; marketing; retail chains; market research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 6. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53262/podrobnosti

Files for download

    Last update: