Marketing Communication of Non-Profit Organizations

Thesis title: Marketingová komunikace neziskových organizací
Author: Kocourková, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací neziskových organizací. V teoretické části definuje pojem nezisková organizace a obsahuje obecný popis marketingové komunikace a jejích nástrojů. V závěru teoretické části se věnuje komunikaci s dárci - fundraisingu. V praktické části se práce věnuje popisu DDM hlavního města Prahy a Karlínského spektra. Dále je popsán současný stav marketingové komunikace Karlínského spektra a je proveden marketingový výzkum. Cílem práce je zjištění vnímání marketingové komunikace vybrané neziskové organizace jejími uživateli. Na základě popisu současného stavu a výsledků marketingového výzkumu jsou navrženy možnosti zlepšení marketingové komunikace v této organizaci.
Keywords: Fundraising; Komunikační nástroje; Nezisková organizace; Marketingová komunikace; Karlínské spektrum
Thesis title: Marketing Communication of Non-Profit Organizations
Author: Kocourková, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelour thesis deals with marketing communication of non-profit organizations. The theoretical part defines non-profit organization and provides general description of marketing communication and its tools. The end of the theoretical part is devoted to communication with donors - fundraising. The practical part is dedicated to the description of DDM hlavního města Prahy and Karlínské spektrum. There is also described current state of marketing communication in Karlínské spektrum and conduct a marketing research. The aim of the thesis is to determine perception of marketing communication in selected non-profit organization by its users. Based on the description of current state and the results of marketing research are suggested possibilities for improvement of marketing communication in this organization.
Keywords: Communication tools; Non-profit organization; Marketing communication; Karlínské spektrum; Fundraising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 5. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 8. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52986/podrobnosti

Files for download

    Last update: