Platform Unity 5 – its properties and usage for development of 2D computer game
Thesis title: | Platforma Unity 5 – její vlastnosti a použití při vývoji 2D počítačové hry |
---|---|
Author: | Maťha, Luboš |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Pecinovský, Rudolf |
Opponents: | Vondráček, Martin |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se věnuje nástrojům pro podporu vývoje počítačových her. Je rozdělena na dvě části. První popisuje současnou situaci na trhu s herními vývojovými prostředími (game engines), konkrétně obsahuje analýzu a popis situace na tomto trhu.
Druhá část je věnována jednomu konkrétnímu vývojovému prostředí a to Unity. V této části je popsáno toto vývojové prostředí, jeho GUI a základní komponenty a funkcionality. Následně jsou tyto a další funkcionality demonstrovány na vývoji jednoduché 2D plošinové hry.
Výstupem této bakalářské práce je objektivní náhled na situaci na trhu s herními vývojovými prostředími, popis prostředí Unity a popis vývoje 2D počítačové hry v tomto prostředí včetně hry samotné. |
Keywords: | SQLite; GUI; 2D hra; Unity 5; C#; herní vývojové prostředí |
Thesis title: | Platform Unity 5 – its properties and usage for development of 2D computer game |
---|---|
Author: | Maťha, Luboš |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Pecinovský, Rudolf |
Opponents: | Vondráček, Martin |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The purpose of this bachelor thesis is to focus on tools for game development support. This study is divided into two parts. The first part describes situation on the market with game engines, concretely it focuses on the analysis and description of the mentioned market.
The subject of the second part is one concrete game engine, Unity. In this part its development environment is described and as well its GUI, basic components and functionalities. After this the functionalities are being demonstrated by the development of a simple 2D platform game.
Results of this study are objective view on the situation on the market with game engines, the description of the Unity environment and the description of 2D game development with the 2D game itself. |
Keywords: | game engine; SQLite; GUI; 2D game; Unity 5; C# |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 18. 12. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 4. 5. 2016 |
Date of defense: | 13. 6. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/55631/podrobnosti |