The influence of marketing campaigns on costumer

Thesis title: Vliv marketingových kampaní na zákazníka
Author: Latifová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Dedourková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se bude věnovat marketingovým kampaním společností, jejich průběhu a následnému dopadu v podobě prodeje produktů nebo povědomí o značce. Cílem práce bude zhodnotit vliv vybraných kampaní na chování zákazníka, povědomí o značkách a následně se podle zjištěných postupů společností pokusit navrhnout vlastní marketingovou komunikaci pro zviditelnění podniku. Práce je rozdělena do dvou částí. Na část teoretickou, jež se zabývá plánováním marketingové komunikace a jejími vybranými nástroji, které firmy často využívají, a na část praktickou, která je věnována konkrétním firmám a jejich kampaním. Do praktické části je zahrnut i výzkum zaměřený na povědomí o kampaních, jejich vlivu na nákupní chování spotřebitelů a vlastní návrh marketingové komunikace pro firmu Gentleport.
Keywords: marketingová komunikace; propagace; marketingová kampaň
Thesis title: The influence of marketing campaigns on costumer
Author: Latifová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Dedourková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis will focus on duration and subsequent impact of marketing campaigns in the form of product sales or brand awareness. The goal will be to evaluate the effect of selected campaigns on customer behaviour, brand awareness and subsequently try to design own marketing communication for the visibility of a company by the detected methods companies use. The work is divided into two parts. First, theoretical part which deals with planning of a marketing communication and its selected tools, which companies often use and second, practical part, which is devoted to specific companies and their campaigns. There is also a research on campaigns awareness, their influence and costumer shopping behaviour and authors own suggestion of marketing communication for Gentleport.
Keywords: marketing communication; promotion; marketing campaign

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 6. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53266/podrobnosti

Files for download

    Last update: