Internet and tourism industry

Thesis title: Internet a cestovní ruch
Author: Kosenko, Hanna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá identifikací dopadů rozvoje Internetu na chování zákazníků, elektronické obchodování a jako důsledek na celé odvětví cestovního ruchu. První část se věnuje charakteristice rozvoje Internetu, jeho hlavním funkcím a oblastím použití. Další část je věnována definování elektronické komerce, současným trendům na online trhu, objasnění významu elektronického obchodování pro cestovní ruch. V této práci jsou dále zanalyzovány postavení online trhu CR, chování zákazníků a podniků, faktory, ovlivňující tento trh, současné trendy a předvídán budoucí vývoj. Hlavním výstupem práce je ověření hypotéz: Vývoj využití Internetu odpovídá vývoji online trhu CR a vyvolává změny na trhu CR; Největší podíl na online trhu CR je zastoupen leteckými společnostmi.
Keywords: cestovní ruch; e-komerce; Internet; online trh
Thesis title: Internet and tourism industry
Author: Kosenko, Hanna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the identification of the impact of Internet development on customer behavior and electronic commerce and as a consequence on the tourism industry. The first part deals with the development of the Internet, its main functions and the fields of application. Next part is devoted to defining e-commerce, current trends in the online market, illustrate the importance of electronic commerce for the tourism industry. In this work is further analyzed the position of the online tourism market, customer behavior and business, factors affecting this market, current trends and future developments are anticipated. The main outcome of this work is the verification of hypotheses: The development of Internet usage responds to changes in online tourism market and causes changes in the tourism market; The largest share of the online tourism market is represented by the airlines.
Keywords: online market; tourism industry; e-commerce; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54003/podrobnosti

Files for download

    Last update: