Personal brand and its importance at the beginning of a professional career

Thesis title: OSOBNÍ BRAND A JEHO VÝZNAM NA ZAČÁTKU PROFESNÍ KARIÉRY
Author: Duben, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Schapiro, Katarina Emma
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou osobního brandu a jeho významem na začátku profesní kariéry. V teoretické rovině vymezuje pojem značka, na jehož základě dále analyzuje osobní brand včetně jeho jednotlivých prvků spolu s charakteristikou osobního brandingu a komunikačního mixu ve vztahu k osobnímu brandu. Tyto poznatky jsou dále implementovány a využívány v praktické rovině této práce. Výzkum provedený dotazníkovým šetřením vede k naplnění hlavního cíle práce, jenž spočívá v zjištění, jaký je význam osobního brandu pro vysokoškolské studenty a absolventy. Praktické návrhy a doporučení dále vychází z analýzy výsledků provedeného výzkumu a charakteristiky jednotlivých pojmů, přičemž se tak propojuje teoretická a praktická rovina.
Keywords: osobní branding; osobní brand; komunikační mix; strategický marketing
Thesis title: Personal brand and its importance at the beginning of a professional career
Author: Duben, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Schapiro, Katarina Emma
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of personal brand and its importance at the beginning of a professional career. On a theoretical level this thesis defines the term "brand", and based on this definition further analyzes a personal brand, including its individual elements, together with the characteristics of personal branding and communication mix in relation to personal brand. These findings are further implemented and utilized on a practical level of this thesis. The research conducted in a form of a questionnaire fulfills the primary objective of discovering the importance of a personal brand to college students and graduates. Practical suggestion and recommendations are based on the analysis of the research results and on certain aspect of the individual terms while merging theoretical and practical levels.
Keywords: personal branding; personal brand; communication mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 2. 2016
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56081/podrobnosti

Files for download

    Last update: