Analysis of marketing mix of the company Mistral Paints s.r.o

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti Mistral Paints s.r.o
Author: Hladůvka, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Dvořák, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového mixu společnosti Mistral Paints s.r.o. Cílem práce je analyzovat a optimalizovat marketingový mix dané společnosti. V první, teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy dané problematiky s využitím odborné literatury. Druhá, praktická část je rozdělena na čtyři podkapitoly. V první podkapitole je podrobněji představena společnost Mistral Paints s.r.o. Dalším bodem je analýza makro a mikroprostředí společnosti, která nám pomůže k pochopení situace na trhu a odráží se i v marketingovém mixu. Jako poslední a stěžejní kapitolou bakalářské práce je analýza marketingového mixu a jeho optimalizace zároveň s doporučením do budoucna. Zde je postupně zpracován každý prvek marketingového mixu 4P.
Keywords: distribuce; cena; produkt; trh; marketingový mix; analýza; propagace
Thesis title: Analysis of marketing mix of the company Mistral Paints s.r.o
Author: Hladůvka, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Dvořák, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of marketing mix of the company Mistral Paints s.r.o. The aim of this thesis is to analyse and optimise marketing mix of this company. In first, theoretical part is explained essential terms with application of expert literature. Second, practical part is divided into four subheads. First subhead contains deeper presentation of the company Mistral Paints s.r.o. Next article is about analysis of macro and micro surroundings, which can hepl us with understanding the situation on the market and it is reflected even in marketing mix. Last but not least subhead of this thesis is analysis of marketing mix and its optimization with suggestions to future. There is gradually processed every factor of marketing mix 4P.
Keywords: product; propagation; distribution; market; analysis; marketing mix; price

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2015
Date of submission: 15. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55061/podrobnosti

Files for download

    Last update: