Dog granules manufacturers marketing and it's influence on shopping behavior of dog owners in CR

Thesis title: Marketing vybraných výrobců psích granulí a jeho vliv na nákupní chování majitelů psů v ČR
Author: Vavroušková, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Polcar, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce na téma Marketing vybraných výrobců psích granulí a jeho vliv na nákupní chování majitelů psů v ČR porovnává marketingovou taktiku a zákazníky dvou oblíbených značek psích granulí na českém trhu. Značky jsou srovnány podle jednotlivých nástrojů marketingového mixu a zákazníci podle výsledků dotazníkového šetření. Práce potvrzuje, že českého zákazníka psích granulí velmi ovlivňuje marketingová komunikace výrobců, ale i samotné jádro produktu je pro něj velmi důležité. U vybraných produktů je nejzásadnější rozdíl v nástrojích product a promotion.
Keywords: Psí granule; Royal Canin; Brit Care; 4P; Marketing; Segmentace
Thesis title: Dog granules manufacturers marketing and it's influence on shopping behavior of dog owners in CR
Author: Vavroušková, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Polcar, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis on the topic of Dog granules manufacturers marketing and it's influence on shopping behavior of dog owners in Czech Republic is comparing marketing tactics and customers of two types of dog's granules in Czech market. Brands are compared by individual tools of marketing mix and customers by results of surveys. This thesis confirms that common Czech customer is greatly influenced by marketing communication of producers, but also is paying attention to the core of the product. For selected products, the most important difference is in tools product and promotion.
Keywords: Marketing; Brit Care; Segmentation; Dog food; Royal Canin; 4P

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54973/podrobnosti

Files for download

    Last update: