Sports shoes reselling and its marketing contribution to brands

Thesis title: Reselling sportovní obuvi a jeho marketingový přínos pro značku
Author: Hrubá, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kováč, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma -- Reselling sportovní obuvi a jeho přínos pro značku -- si klade za cíl zanalyzovat povědomí o značce Nike a blíže přiblížit a objasnit problematiku resellingu sportovní obuvi a následně zhodnotit přínos přeprodeje pro značku Nike. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První dvě kapitoly jsou teoreticky zaměřené a zbývající tři prakticky. Teoretická část vychází ze soudobé odborné literatury a popisuje teoretická východiska marketingu s důrazem na brand a reselling. Praktická část je zaměřena na značku Nike a její marketing obecně. Pomoci primárního výzkumu -- dotazníku -- je zanalyzováno současné povědomí o značce Nike a na základě zjištěných poznatků jsou navržena optimalizační řešení. Dále je pomoci expertního rozhovoru přiblížena problematika resellingu sportovní obuvi a zhodnocen jeho přínos pro značku Nike a dále pro nezávislého resellera.
Keywords: marketing; reseller; Nike; reselling; značka
Thesis title: Sports shoes reselling and its marketing contribution to brands
Author: Hrubá, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kováč, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis on --Sports shoes reselling and its marketing contribution to brands-- aims to analyse the Nike brand awarness and to clarify the issue of sports shoe reselling and then to evaluate the benefits of it for the Nike brand. The thesis is diveded into five chapters. The first two chapters are focused theoretically and the remaining three are focused practically. The theoretical part is based on relevant contemporary literature and it describes theoretical marketing with emphasis on a brand and reselling. The practical part is focused on the Nike brand and its marketing in general. Based on a primary research -- survey -- the current Nike brand awarness is analysed and optimazation measures based on the conclusions of the questionnaire data are proposed. Furthermore, using the expert interview, the contribution of sports shoes reselling for the Nike brand and for the independent reseller is evaluated.
Keywords: marketing; reseller; reselling; brand; Nike

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54468/podrobnosti

Files for download

    Last update: