Analysis of Marketing Mix Tools of the Company Lidl Česká republika v.o.s

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti Lidl Česká republika v.o.s
Author: Melounová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingový mix společnosti Lidl Česká republika v.o.s., diskontního řetězce, jenž se primárně zaměřuje na nákup a prodej potravinářského a nepotravinářského zboží. Analýza je provedena na základě nejnovějších veřejně dostupných zdrojů a vlastního zkoumání. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž teoretická část vymezuje důležité pojmy z oblasti maloobchodu a marketingového mixu, které jsou doplněny o teorie a současné trendy na maloobchodním trhu. V praktické části je představen samotný řetězec Lidl a jeho marketingový mix, který je doplněn o dotazníkové šetření. Na základě provedené analýzy jsou pro společnost vyvozeny návrhy na zlepšení marketingového mixu.
Keywords: maloobchod; diskontní řetězec; maloobchodní trh; marketingový mix
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of the Company Lidl Česká republika v.o.s
Author: Melounová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing mix tools of the company Lidl Česká republika v.o.s., a discount chain, which is primarily focused on the purchase and sale of food and non-food goods. The analysis is based on the latest publicly available sources and own findings. The work is divided into two parts, the theoretical part defines important terms of retail and marketing mix, which are complemented by theories and current trends in the retail market. In the practical part, the chain Lidl itself and its marketing mix are introduced, which are followed by questionnaire survey. On the basis of this analysis, some proposals for the company are drawn to improve its marketing mix tools.
Keywords: retail market; marketing mix; discount chain; retail

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2016
Date of submission: 9. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55840/podrobnosti

Files for download

    Last update: