Using the tools of marketing comunication for crowdfunding campaine od association ArtproProstor

Thesis title: Použití nástrojů marketingové komunikace v rámci crowdfundingové kampaně spolku ArtproProstor
Author: Strnadová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Získávání finančních prostředků pomocí crowdfundingu je dnes stále častějším jevem. Mnoho organizací, ale i jednotlivců využívá tento způsob financování pro své nové, kreativní a inovativní projekty. Tato práce se zabývá konkrétní crowdfundingovou kampaní Probuďme lázně k životu spolku ArtproProstor. Cílem práce je určit jaké nástroje marketingové komunikace byly nejefektivnější pro úspěšné dokončení kampaně. Zároveň by práce měla sloužit jako inspirace pro ty, kteří se rozhodnou využít crowdfunding pro financování svých projektů. Je zde popsán průběh konkrétní kampaně a doporučeny zásady, které by měly být dodržovány pro úspěšné dokončení crowdfundingového projektu.
Keywords: nezisková organizace; ArtproProstor; marketingová komunikace; Crowdfunding; Jablečné lázně; Hithit
Thesis title: Using the tools of marketing comunication for crowdfunding campaine od association ArtproProstor
Author: Strnadová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays crowdfunding is a new phenomenon for gaining funds. Many organizations, even individuals use it for their new, creative and innovative ideas. This thesis describes concrete crowdfunding campaign Let´s make the old spa live again of association ArtproProstor. The aime of the thesis is to determine, which instruments of marketing communication are the most effective for succesfull crowdfunding campaine finishing. The thesis also serve as an inspiring for those who decided to use type of funding. They can find here recommendation for successful campaine.
Keywords: Hithit; Apple spa; Nonprofit organization; Marketing communication; Crowdfunding; ArtproProstor

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2014
Date of submission: 9. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48490/podrobnosti

Files for download

    Last update: