Cognitive continuity in relation to the customer

Thesis title: Kognitivní spojitosti ve vztahu k zákazníkům
Author: Barková, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Franková, Emilie
Opponents: Žižka, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci budu prezentovat tvorbu myšlenkových map, jako poměrně méně známou metodu, která umožňuje iniciaci a zachycení individuálních příslušně zaměřených myšlenkových procesů, jejich obsahu a struktury u jednotlivých pracovníků obchodního oddělení, jež jsou na denní bázi v kontaktu se zákazníkem. Obsahem pojmu, který jsem se v organizaci rozhodla zkoumat, je samotný ZÁKAZNÍK. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem jednotliví pracovníci obsah pojmu zákazník vnímají. Výsledky kvalitativního výzkumu metodou mentálního mapování přinesou důležitá asociační zjištění o obsahu pojmu zákazník, které odrážejí vhled do mysli pracovníka. Aby mohl následně management přistoupit k novým opatřením vedoucím k zlepšení péče o zákazníky, je klíčové, aby obsah pojmu, který pro pracovníky organizace zákazník představuje, znal.
Keywords: Myšlenková mapa; kognitivní psychologie; asociace; kreativita; zákazník
Thesis title: Cognitive continuity in relation to the customer
Author: Barková, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Franková, Emilie
Opponents: Žižka, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
In my Bachelor thesis I will present mind mapping which is a relatively less known method that enables initiation and capturing individual appropriately focused thought processes, content and structure of individual employees who are working in the sales department. These empolyees are on a daily basis in contact with the customer. The content of the notion that I was in the organization decided to investigate is the CUSTOMER. The aim of this Bachelor thesis is to find out how individual employees perceive the concept of customer. The results of qualitative research by the mental mapping method will bring important associations about the concept of customer, which will be spontaneously reflected in the mind of the worker. In every way executive management needs to know what the employees are spontaneously thinking about the customer in order to improved customer care.
Keywords: Mind map; Cognitive psychology; Customer; Creativity; Association

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 10. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56074/podrobnosti

Files for download

    Last update: