Strategic analysis of the company Český národní podnik s.r.o

Thesis title: Strategická analýza firmy Český národní podnik s.r.o
Author: Vodičková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je podrobit společnost Český národní podnik s.r.o. strategické analýze. Na základě získaných informací z provedené interní i externí analýzy společnosti bude zhodnocen stav společnosti a dále vydefinována strategická doporučení pro budoucí rozvoj společnosti. Práce se dělí do teoretické a praktické části. V teoretické části je popsán metodický aparát, v praktické následuje využití těchto metod v praxi. Jedná se o analýzu okolí provedenou PESTLE analýzou, Porterovým modelem pěti sil, charakteristikou odvětví a interní analýzu. V rámci ní byly aplikovány metody jako VRIO analýza, analýza hodnototvorného řetězce, finanční analýza a rozbor portfolia. Syntéza je provedena pomocí SWOT analýzy. Závěrečná doporučení se zaměřují na podporu silných stránek společnosti vycházející ze SWOT analýzy a využití perspektivních příležitostí.
Keywords: Strategická analýza; SWOT analýza; Přírodní kosmetika; Externí a interní faktory
Thesis title: Strategic analysis of the company Český národní podnik s.r.o
Author: Vodičková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master´s Thesis is a strategic analysis of the company Český národní podnik s.r.o. It consists of external and internal analysis on the base of the strategic recommendations are made. The thesis itself is divided into theoretical and practical part. In the first one there is described the methodology. The second one is built on practical analysis. Analysis of external environment is consists of PESTLE analysis, Porter´s model of five competitive forces and description of the field. Internal analysis is built on application of VRIO analysis, value chain analysis, financial and portfolio analysis. Synthesis is carried out using the SWOT analysis. Final strategic recommendations are focused on the supporting the strengths of the company based on SWOT analysis and exploit the perspective opportunities.
Keywords: SWOT analysis; Natural cosmetics; Strategic analysis; External and internal factors

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2015
Date of submission: 13. 5. 2016
Date of defense: 16. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53505/podrobnosti

Files for download

    Last update: