Application of multicriteria decision-making methods in digital marketing

Thesis title: Aplikace metod vícekriteriálního rozhodování v digitálním marketingu
Author: Kolaříková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Fiala, Petr
Opponents: Kuncová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce aplikuje metody vícekriteriálního diskrétního rozhodování na varianty zdroje a média v oblasti digitálního marketingu. Obsahuje výpočet efektivní strategie digitálního marketingu, která přináší druhy konverzí, návštěvnost a zaujetí při minimalizaci nákladů. Aplikace metod vícekriteriálního diskrétního rozhodování se provádí v prostředí internetových stránek na zdrojích a jejich obecné kategorii médium. Na internetových stránkách firmy jsou propagovány produkty a posiluje se povědomí značky. Při výpočtu byly použity metody vícekriteriálního diskrétního rozhodování určující pořadí variant s kardinální informací. Součástí práce na základě výpočtu efektivní strategie digitálního marketingu je také analýza použitých klíčových slov a nejčastější konverzní trasy zdrojů a médií.
Keywords: digitální marketing; klíčové slovo; konverze; vícekriteriální metody rozhodování
Thesis title: Application of multicriteria decision-making methods in digital marketing
Author: Kolaříková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Fiala, Petr
Opponents: Kuncová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
The work applies methods of multicriteria decision-making to various sources and media in the field of digital marketing. The calculation of the efficient strategy of the digital marketing is included. The strategy brings sorts of conversions, audience and attention together with minimizing costs. The application of multicriteria discrete decision-making methods is carried out in the environment of websites of firms on the sources and their general category medium. On the website of the company products are promoted and strengthened brand awareness. The methods of multicriteria decision-making using the discrete method of decision-making with determination of the order of variants with cardinal information were used for the calculations. Part of this work based on calculation of the efficient strategy of the digital marketing is also the analysis of used keywords and the most common conversion paths of the sources and media.
Keywords: conversion; multicriteria decision-making; keyword; digital marketing

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Econometrics

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 5. 2016
Date of submission: 16. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57554/podrobnosti

Files for download

    Last update: