The recruiting strategy of German companies in the Czech labour market and its improvement proposals

Thesis title: Strategie německých firem na českém pracovním trhu při získávání nových pracovníků a návrhy pro její zlepšení
Author: Brych, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá komunikací německých firem, působících na českém pracovním trhu, rozborem jejich strategie v komunikaci při získávání nových pracovních sil a následným návrhem pro její zlepšení. První kapitola se zaměřuje na popis termínu lidské zdroje a jejich řízení a personální marketing uvnitř a vně firmy. Navazuje kapitola o vývoji česko-německých vztahů po roce 1989, politice zaměstnanosti České republiky a strategickém plánu Evropa 2020. Ve třetí kapitole jsou prezentovány výstupy z dotazníkového šetření mezi německými firmami, působícími na českém trhu. Poslední kapitola obsahuje návrhy změn ve strategii firem, plynoucí z dotazníkového šetření.
Keywords: Marketing; Marketingová komunikace na pracovním trhu; Pracovní trh; Řízení lidských zdrojů; Německé firmy
Thesis title: The recruiting strategy of German companies in the Czech labour market and its improvement proposals
Author: Brych, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this study is to describe recruiting strategies of German companies in the Czech labour market and to propose some improvements. First chapter is focused on a human resource management and personal marketing in- and outside of the companies. In the second chapter there are discussed the evolution of Czech-German relations after 1989, Czech labor policy and a strategic plan Europe 2020. Outcomes of a survey among German companies are discussed in the third chapter followed by a final chapter containing improvement proposals in company strategies on the basis of the survey results.
Keywords: Marketing; German Companies; Labour Market; Labour Market Communication; Human Resources Management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2014
Date of submission: 15. 1. 2016
Date of defense: 12. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49387/podrobnosti

Files for download

    Last update: