Development of a Social Network Monitoring Framework and Key Performance Indicators for a Professional Haircare Company

Thesis title: Development of a Social Network Monitoring Framework and Key Performance Indicators for a Professional Haircare Company
Author: Maurer, Julia Elisabeth
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Roscher, Katharina
Thesis language: English
Abstract:
This work reviews the current literature and application methods of strategic KPI frameworks, KPI definition and measurement, target setting and benchmarking for social networks based on journals, books and whitepapers while including an interview with a social media agency. In a second step, the acquired knowledge is applied on a case study for a salon haircare company. The conclusions are based on in-company experts in the field, external social media agencies and an internal survey. Based on a behavioral survey, the requirements and gaps in the organization are identified. This leads to the application of a theoretical framework on the case company and a suitable definition of KPIs. The final delivery includes an analytical tool measuring all KPIs. Finally, all KPIs are related to targets and benchmarks from industry, social network sites, competitors and historical data. The final results are easily transferrable to other players in the industry.
Keywords: social network metrics; key performance indicators; professional salon haircare; Social media monitoring; social network monitoring
Thesis title: Návrh rámce pro monitoring sociálních médií a klíčových ukazatelů výkonnosti pro společnost působící na trhu vlasové kosmetiky
Author: Maurer, Julia Elisabeth
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Roscher, Katharina
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce přináší přehled současné literatury a aplikačních metod strategických modelů klíčových výkonnostních indikátorů (KPI), jejich definici a měření, nastavování cílů a benchmarking pro sociální sítě na základě žurnálů, knih, odborných článků a rozhovoru s agenturou pro sociální media. V druhém kroku je tato teorie aplikována na případovou studii o kadeřnickém salonu. Závěry této práce jsou postaveny na vnitropodnikových expertech z praxe, externích agenturách pro sociální média a vnitro-podnikovém šetření. Požadavky a nedostatky jsou identifikovány na základě hloubkové behaviorální studie. Ta je spojena s aplikaci teoretického modelu a definování KPIs na vybrané společnosti. Závěrečná fáze zahrnuje nástroj na měření všech KPIs pro uvedenou společnost. Nakonec jsou všechny klíčové výkonnostní indikátory vztažené ke svým cílům, situaci na trhu, sociálním sítím, konkurentům a historickým datům. Závěrečné výsledky jsou jednoduše aplikovatelné i na ostatní hráče na trhu.
Keywords: trh vlasové kosmetiky; monitoring sociálních médií; klíčové ukazatelé výkonnosti; metriky pro sociální sítě; monitoring sociálních sítí

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2016
Date of submission: 15. 9. 2016
Date of defense: 8. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56410/podrobnosti

Files for download

    Last update: