Employer branding of a global company operating in the CR

Thesis title: Employer branding of a global company operating in the CR
Author: Baraćová, Kristina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Zajacová, Zuzana
Thesis language: English
Abstract:
Ambition of the thesis is to identify and evaluate tools that companies use to build and strengthen its employer brand in the external labour market, and internally among its employees and apply the theory of building employer brand on concrete company. The theoretical part of the thesis focuses defining brand as such, its theory and components moving through corporate brand to definition and concept of employer brand and its elements and ways of building an employer brand. The methodology of work consists of analysis of dedicated literature and papers on the topic and publicly available information about chosen company. In practical part, the thesis analyses concrete company and its employer brand using external and internal questionnaire research.
Keywords: Brand theory; Corporate brand ; Employer branding
Thesis title: Budování značky zaměstnavatele na příladu globální společnosti působící v ČR
Author: Baraćová, Kristina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Zajacová, Zuzana
Thesis language: English
Abstract:
Cílem tote práce je identifikovat a vyhodnotit nástroje pro budování a posilování značky zaměstnavatele (employer brand) ve vnějším trhu práce, a interně mezi zaměstnanci. Dále aplikovat teorii budování značky zaměstnavatele na konkrétním podniku. Teoretická část práce je zaměřena vymezení značky jako takovoé, její teorie a složek, korporátní značky a následně definici a koncept značky zaměstnavatele, jeho součástí a způsobů budování značky zaměstnavatele. Metodika práce se skládá z analýzy vybrané literatury a prací na toto téma a veřejně dostupných informace o vybrané společnosti. V praktické části se práce věnuje analýze konkrétní společnosti a budování její značky jako zaměstnavatele pomocí externího a interního dotazníkového výzkumu.
Keywords: Budovaní značky zaměstnavatele ; Korporátní značka; Teorie značky

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2016
Date of submission: 29. 8. 2016
Date of defense: 8. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58189/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: