Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old

Thesis title: Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Author: Berthuy, Alice
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Vanheems, Régine
Thesis language: English
Abstract:
The booming of Internet has changed consumers habits in many aspects. Nowadays it is possible to buy almost anything on the Internet but also to access to some information, consumers reviews and other data that can help the consumer to make the best choice. Existing researches have been trying to find explanations to consumer behaviour online, even though it is complicated to analyse. This thesis is focused exclusively on shopping online for clothes and fashion accessories, investigating on a population between 18 and 25 years old. The hypotheses are based on four main aspects of buying: product, price, enjoyment and convenience. The research will provide elements and key factors on their consumer behaviour towards online shopping of fashion and how online companies could make them becoming more loyal to online shopping and become more prosperous.
Keywords: online shopping; consumer behaviour; buying factors; fashion
Thesis title: Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for the French Population Between 18 and 25 Years Old
Author: Berthuy, Alice
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Vanheems, Régine
Thesis language: English
Abstract:
Růst internetu změnil návyky spotřebitelů v mnoha aspektech. V současnosti je možné na internetu koupit téměř vše. Navíc má spotřebitel přístup k mnoha informacím, jako jsou např. recenze spotřebitelů, díky nimž se spotřebitel může rozhodnout pro nejlepší variantu. Stávající výzkumy se snaží vysvětlit online chování spotřebitele, a to i přesto že není snadné toto chování analyzovat. Tato diplomová práce je zaměřena výhradně na online nakupování oblečení a módních doplňků a zkoumá populaci ve věku od 18 do 25 let. Hypotézy jsou založeny na 4 hlavních aspektech nákupu: produkt, cena, radost a pohodlnost. Výzkum stanoví klíčové prvky chování spotřebitele při online nákupu módy. Dále určí, co by internetové obchody mohly udělat pro to, aby spotřebitelé byly ochotnější nakupovat online, což by vedlo k vyšší prosperitě těchto firem.
Keywords: nakupování online; móda; chování spotřebitele; aspekty nákupu

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2016
Date of submission: 25. 5. 2016
Date of defense: 24. 11. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57276/podrobnosti

Files for download

    Last update: