Analysing the success rate of newsletter campaigns

Thesis title: Analýza úspěšnosti newslettrových kampaní
Author: Kosmák, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Váchová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je přinést rozbor vybraných e-mailingových (newsletterových) kampaní, jaké druhy informací společnosti prostřednictvím newsletterů sdílí, zda je frekvence newsletterů optimální a jak je tato forma marketingové komunikace recipientem vnímána. Tento cíl je plněn na základě dvou metod, které jsou v práci využity. Tou první metodou je sběr newsletterů od vybraných společností a sledování jejich obsahu, frekvence a dalších charakteristik. Druhou metodou, která je v práci použita, je metoda dotazníkového šetření. Prostřednictvím obou metod byly získány výsledky, které primárně svědčí o tom, že newslettery nejsou v současné době příjemci vnímány jako pozitivní forma komunikace, ale jsou zde negativní prvky, které příjemce odrazují od toho, aby newslettery přijímali.
Keywords: marketingová komunikace; direct marketing; e-mailing; Newsletter; komunikační mix
Thesis title: Analysing the success rate of newsletter campaigns
Author: Kosmák, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Váchová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the study was to analyse selected e-mail (newsletter) campaigns to show what kind of information companies share in their campaigns, what is the optimal frequency of mailings and how is this form of marketing communication perceived by the recipients. This objective was achieved using two methods: Firstly, newsletters from selected companies were collected and analysed as to their content, frequency and other specific features. Secondly, a questionnaire was administered to mailing recipients. The results obtained using the above methodology show that campaign recipients currently tend to perceive newsletters negatively and there are specific negative elements that deter recipients.
Keywords: communication mix; marketing communication; direct marketing; e-mailing; Newsletter

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 23. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54698/podrobnosti

Files for download

    Last update: