Marketing strategy of the company 3M in social media

Thesis title: Marketingová strategie společnosti 3M v sociálních médiích
Author: Němec, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Luňáčková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na sociální média jako fenomén moderní doby a jejich využití v marketingu. Postupně ve své práci představím čtyři nejvyužívanější média, a to Facebook, Instagram, Twitter a YouTube a zároveň nastíním možnost jejich užití v marketingu. Marketingovou strategii v sociálních médiích jsem se rozhodl představit prostřednictvím konkrétního příkladu, mezinárodní společnosti 3M. Tuto společnost jsem si vybral zejména proto, že působí na trhu průmyslových výrobků, kde on-line marketing není v takové míře využívaný a zároveň proto, že spolupracuje s VŠE. Po představení základní marketingové teorie a vysvětlení základních pojmů zanalyzuji stávající strategii 3M v sociálních médiích a na základě provedené analýzy a zjištěných údajů navrhnu vlastní možnou marketingovou strategii pro společnost 3M, která propojí všechna výše uvedená sociální média.
Keywords: 3M; sociální média; marketing; hashtag
Thesis title: Marketing strategy of the company 3M in social media
Author: Němec, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Luňáčková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis focus on social media as a phenomenon of modern times and their use in a marketing. I will introduce four most frequently used social media - Facebook, Instagram, Twitter and YouTube as well as an outline the possibility of their use in marketing. Marketing strategy in social media I decided to introduce through a concrete example - an international company 3M. This company I chose mainly because it operates in the market of industrial products, where online marketing is not as much used and also because it cooperates with University of Economics. After introducing the basic marketing theories and explanations of basic terms I will analyze an existing 3M marketing strategy in social media and on the basis of the analysis and obtained data I will suggest my own possible marketing strategy for the company 3M, which connects all the aforementioned social media.
Keywords: 3M; social media; marketing; hashtag

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2016
Date of submission: 1. 12. 2016
Date of defense: 26. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56325/podrobnosti

Files for download

    Last update: