The business plan for SnackBag company and its expansion into the foreign markets

Thesis title: Podnikatelský plán společnosti SnackBag a její expanze na zahraniční trh
Author: Ježová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Srpová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající podnikatelský subjekt v oblasti zdravého a rychlého občerstvení za účelem posouzení reálnosti tohoto podnikatelského záměru. Součástí plánu je i volba vhodné formy expanze pro potenciální expanzi firmy na zahraniční trh. Za účelem vytvoření podnikatelského plánu bylo nejprve nutné sepsání uceleného teoretického celku základních aspektů podstatných pro podnikání malého a středního podniku. V návaznosti na tento obecný teoretický základ se práce blíže zaměřuje na podnikatelský plán, na zásady jeho zpracování, strukturu obsahu, jeho následnou realizaci a nejčastější chyby a problémy, se kterými se podnikatel může setkat. Teoretická část je zakončena formami expanze, které jsou vhodné pro malou firmu. Z tohoto teoretického základu vychází podnikatelský plán společnosti SnackBag, jehož součástí jsou výpočty finanční stránky celého projektu. Z výpočtů vyplynulo, že podnikatelský záměr je skutečně životaschopný. Závěrem byla provedena analýza výhod a nevýhod jednotlivých forem expanze na zahraniční trh, z čehož vyšla jako nejvhodnější forma expanze pro firmu SnackBag franšíza.
Keywords: malé a střední podniky; podnikatelský plán; zdravé stravování; start-up; expanze firmy
Thesis title: The business plan for SnackBag company and its expansion into the foreign markets
Author: Ježová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Srpová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to create a business plan for the newly established business subject in the health food industry and evaluate the viability of the plan. The plan also includes the choice of the appropriate form of potential expansion into the foreign market. This thesis is divided into theoretical and practical parts. To create this business plan, firstly it was necessary to write down the complex theoretical framework of the basic aspects which are crucial for small and medium businesses. Secondly, it was needed to sum up the general principles of creating a business plan, characterise its structure and mention the most common mistakes and problems that entrepreneurs may encounter. The theoretical part is concluded by a description of the appropriate forms of expansion for small and medium businesses. Based on this theoretical framework the business plan for the company SnackBag was created with the emphasis on the project´s financial calculation. The calculations confirm the business plan as viable. Analysis of the main advantages and disadvantages of particular forms of expansion to foreign markets concludes that the franchise was evaluated as the most suitable for SnackBag.
Keywords: business plan; company expansion ; healthy eating; start-up; small and medium-sized enterprises

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 1. 2. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53679/podrobnosti

Files for download

    Last update: